Hatásos gyógytorna gyakorlatok az Achilles-ín problémája esetén

Achilles gyógytorna videó, Achilles-ín gyulladása kezelése, achilles terápia és a gyakorlatok

Címkék: Achilles-szakadásAchillesz-íngerincínszakadásizomnyújtásstretchingvádli Az Achilles-ín testünk legvastagabb és legerősebb ina, a vádli izmait rögzíti a sarokcsonton. Nélkülözhetetlen a járáshoz, futáshoz, ugrásokhoz, lábujjhegyre emelkedéshez.

Futósérülések közérthetően 2. rész: Achilles ínszalag

Sérülésének legfőbb oka a túlhasználatból és a nem megfelelő nyújtásból adódik, pl. De például a magassarkú cipőben való járás miatt megrövidült vádli miatt is feszesebbé és sérülékenyebbé válhat.

hogyan javítsuk meg az ízületi deformációt artrózissal

Sérülése legtöbbször egy banális mozdulatnál, lépésnél következik be, amikor már feladja az ín és nem tud tovább nyúlni, hanem szakad. Gyógyulása rendkívül hosszú, több hónapot vesz igénybe. Mivel a vádli izomzata alapvetően zsugorodásra hajlamos, nyújtása rendkívül fontos, ha sportolsz, ha nem!

súlyos fájdalom a bal kéz ujjai ízületeiben

A lefelé néző kutya nevű jógapóz az egyik legjobb gyakorlat erre, amit nem csak jógás körökben láthatsz, ha jól körülnézel, sok-sok sportoló használja már napi rutinként futók, achilles gyógytorna videó, kézilabdások stb. Ha az edzés elején vagy edzéstől függetlenül végzed, akkor mindenképpen a dinamikus stretching technikájával kezdd.

Ezeket egészítsük ki álló gyakorlatokkal: páros lábbal lábujjra állás 20x páros lábbal sarokra emelkedés 20x teli talpon térdhajlításban, csípőszélességben térdrugózás, de a sarok maradjon lent a földön Nyújtással fejezzük be: támadóállás, egészséges láb elöl, térdrugózás előre 10x, a hátul lévő sérült láb sarka a földön maradjon, a térde nyújtva Achilles-ín nyújtás. Ha az előzőek már könnyen mennek, jöhet az excentrikus gravitáció irányában végzett, kontrollált izommunka. Álljon féltalppal egy lépcsőre — talpközéptől sarokig a levegőben, az előláb támaszkodik! Álljon lábujjhegyre, jó magasra kiinduló helyzet.

Azaz lassan, kontrolláltan, de ütemesen váltogatva nyújtd egyik majd másik vádlidat a példában szereplő lefelé néző kutya pózban váltva szorítsd le a sarkadat, míg a másik térdedet behajlítod!

Itt olvashatsz bővebben a példában szereplő lefelé néző kutya pózról: Lefelé néző kutya póz adho mukha svanasana Legutóbbi bejegyzések.

fáj a talp ízülete